Posláním České maltézské pomoci (dále jen ČMP) je prostřednictvím průvodcovských a předčitatelských služeb umožnit osobám se zdravotním a sociálním znevýhodněním zapojení do běžného života. ČMP se podílí na všestranném rozvoji těchto osob a jejich integraci do přirozeného prostředí a zabraňuje tak jejich sociálnímu vyloučení.
Cílovou skupinou jsou děti, mládež, senioři a osoby s tělesným, mentálním, smyslovým a kombinovaným postižením, které jsou ohroženy sociálním vyloučením. Služba není určena osobám, které by svým chováním ohrožovaly zdraví své nebo ostatních.
dle svozových tras. K doptání v kanceláři viz kontakt.
Výše úhrady za poskytnutí této služby činí 130 Kč za hodinu podle skutečně spotřebovaného času nezbytného k zajištění úkonů. Přesné ceny z konkrétních míst na jednotlivých svozových trasách jsou k nahlédnutí v kanceláři ČMP.
Po sepsání smlouvy (nejdéle však 2 měsíce od poskytování služby) spolupracuje uživatel, popř. i jeho zákonný zástupce na vytvoření „Individuálního plánu uživatele“, ve kterém je uveden cíl spolupráce, harmonogram plánované spolupráce, doba realizace individuálního plánu, schopnosti a dovednosti uživatele, ze kterých se odvíjí plánovaná podpora uživateli.
Uživatel si na základě svých potřeb a očekávání zvolí cíl, který by měl být v souladu s posláním sociální služby a který bude napomáhat k začlenění uživatele do běžného života.
Za plánování průběhu služby pro jednotlivé uživatele zodpovídá klíčový pracovník. Klíčový pracovník je odborně způsobilý pracovník ČMP, který s uživatelem spolupracuje při plánování průběhu poskytování sociální služby, při naplňování zvoleného cíle a při vyhodnocování plánu.
Základní práva jsou garantována všem občanům bez rozdílu. Lidé s mentálním postižením mají stejná práva jako ostatní občané. O základní lidská práva nemůže člověk přijít z důvodu omezení nebo zbavení způsobilosti k právním úkonům.
Mezi základní práva uvedená v dokumentech (viz výše), kterými se řídí zaměstnanci ČMP při poskytování sociální služby, patří např:
Stížnost na poskytované služby může podat uživatel, jeho zákonný zástupce, rodinný příslušník, případně jiná fyzická či právnická osoba zastupující zájmy uživatele, a to těmito způsoby:
O všech stížnostech, podnětech či připomínkách je vždy informován ředitel ČMP. Stížnosti prověřuje ředitel, popřípadě pověří pracovníka, který je zodpovědný za prošetření stížnosti.
Stížnosti se vyřizují ve lhůtě 28 dní. Pokud u zvlášť složitých stížností nemůže být podání ve stanovené lhůtě vyřízeno, může být s vědomím stěžovatele lhůta prodloužena na 56 dní.
V případě nespokojenosti se závěry prošetřené stížnosti se uživatel může odvolat k nadřízenému orgánu nebo k institucím, které se zabývají ochranou práv:
Nadřízený orgán ČMP
Správní rada ČMP
Na Sadech 19
37001 České Budějovice
Kancelář veřejného ochránce práv
Údolní 39
602 00 Brno
Český helsinský výbor
Jelení 5
118 00 Praha 1
Kontaktní osoby: ředitel ČMP Bc. Jan Rada, koordinátorka služeb Šárka Radová